DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 07.11.2010 19:51:45 

Efektivita jednotek- srovnání

Které jednotky jsou pro jakou rasu nejlepší? Efektivita jednotek - srovnání

nazorny priklad:

Mam 100 imperianu a jejich utocna sila je 100*70=7000. Naklady na porizeni jsou 15000-16000-21000-8000=60000ks surovin.
A nyni misto imperianu pouzijeme pretoriany:
K dosazeni utocni sily 7000 je potreba 233 pretorianu.
Naklady: 23300-30290-37280-16310=107180ks surovin.

Pro Equites Imperatoris vychazi:
K dosazeni utocni sily 7000 je potreba 58 Equites Imperatoris.
Naklady: 31900-25520-18560-5800=81780ks surovin.

Pro Equites Caesaris vychazi:
K dosazeni utocni sily 7000 je potreba 39 Equites Caesaris.
Náklady: 21450-24960-31200-7020=84630 ks surovin.

Zaver: Z uvedeneho prikladu jasne vyplyva, ze z hlediska nakladu jsou imperiani idealni utocnou jednotkou rimanu. Bohuzel jejich nevyhodou je rychlost. Naopak equites jsou drazsi, ale zase rychlejsi ... Proto je nutne si dobre rozmyslet, co vlastne od daneho typu jednotky ocekavame a podle toho stavet.....

Pozn.: Ve vetsine pripadu neni nutne nic pocitat. Vysledek je zrejmy na prvni pohled....

PODLE CENY

nejlepší ÚTOK pěšky:
1. Nejlepší pěší útočící jednotka je pálkař(Ger)
2. Sekerník(Ger) - dosahuje jen 76,5% efektivnosti pálkaře
3. Šermíř(Gal) - 75,9%
4. Imperián(Řím) - 72,9%

Dle očekávání jsou pálkaři zabijáci. Zbytek je dost pod nimi zhruba na podobných úrovních a jen římští vojáci jsou v pěším útoku slabší než Galští, což pro mě byl trošku šok.

ÚTOK jízdou:
1. Nejlepší jezdecká útočící jednotka je Teuton jezdec(Ger)
2. Equites Imperatoris(Řím) - dosahuje jen 86,5% efektivnosti Teutona
3. Equites Caesaris(Řím) - 84,2%
4. Theutates Blesk(Gal) - 83,9%
5. Haeduan(Gal) - 72,4%

Opět jak se čekalo. Jen mě trošku překvapilo, že římská jízda z Imp. vychází líp než z Caes...

OBRANA protipěchotní:
1. Nejlepší obranná jednotka proti pěšákům je Praetorián(Řím)
2. Phalanx(Gal) - dosahuje jen 90,0% efektivnosti Praetoriána
3. Druid jezdec(Gal) - 74,7%
4. Oštěpař(Ger) - 72,8%

Že pretoriáni jsou proti pěchotě nejlepší bylo jasný. Falanga i tak dosahuje hodně vysokých kvalit. Překvapením je pro mě oštěpař, čekal jsem, že germáni budou mít míň efektivní obranu...
Druid je typická obranná jednotka použitelná především, když jde o čas.

OBRANA proti jízdě:
1. Nejlepší obranná jednotka proti jezdectvu je Oštěpař(Ger)
2. Phalanx(Gal) - dosahuje jen 89,9% efektivnosti Oštěpaře
3. Legionář(Řím) - 64,3%
4. Haeduan(Gal) - 47,6%
5. Praetorian(Řím) - 43,1%

Oštěpař jako elitní jednotka proti jízdě se dala čekat, falanga je opět v dosti těsném závěsu. Římskej legionář už je dosti nekvalitní, z čehož je právě vidět ta citelná zranitelnost Římanů jízdou, podobně jako zranitelnost Germánů pěchotou.
Haeduána a praetoriána uvádím spíš jen pro zajímavost, protože jsou 4. a 5. v pořadí a už s takto nízkou efektivitou. Z toho si můžete velmi snadno domyslet, jak bídně na tom jsou asi ostatní jednotky jako šermíř, imperián, pálkař, apod. v obraně proti jízdě... Smile

PODLE UPKEEPU

nejlepší ÚTOK pěšky:
1. Nejlepší pěší útočící jednotka je imperián(Řím)
2. Šermíř(Gal) - dosahuje jen 92,9% efektivnosti imperiána
3. Sekerník(Ger) - 85,7%

Tady už rulujou imperiáni, naopak germánský jednotky jsou na tom překvapivě špatně...

ÚTOK jízdou:
1. Nejlepší jezdecká útočící jednotka je Teuton jezdec(Ger)
2. Haeduan - dosahuje jen 93,3% efektivnosti Teutona
3. Equites Caesaris(Řím) = Theutates Blesk(Gal) - 90,0%

Pokud se zanedbá pořizovací cena a vztahuje se to pouze na upkeep, tak platí, že čím větší jednotka, tím lepší útok v poměru k upkeepu - každý dělá nejtěžší jízdu, co má.

OBRANA protipěchotní:
1. Nejlepší obranná jednotka proti pěšákům je Praetorián(Řím)
2. Druid jezdec(Gal) - dosahuje jen 88,5% efektivnosti Praetoriána
3. Paladin(Ger) - 76,9%
4. Phalanx(Gal)=Imperián(Řím) - 61,5%
5. Oštěpař(Ger)=Legionář(Řím)=Šermíř(Gal) - 53,8%

Tady především překvapuje potenciál druida. Při protipěchotní defesne v pozdější fázi teda nemá falangy vůbec smysl vyrábět. A ohromná efektivita pretoriánů vůči všemu ostatnímu zde je naprosto zřejmá.

OBRANA proti jízdě:
1. Nejlepší obranná jednotka proti jezdectvu je Oštěpař(Ger)
2. Haeduan(Gal) - dosahuje jen 91,7% efektivnosti Oštěpaře
3. Phalanx(Gal)=Legionář(Řím) - 83,3%
4. Praetorian(Řím) - 58,3%

Haeduan efektivnější než falanga mě malinko zaskočil a legionář, který se falangám vyrovná, taky. Ale nezapomínejte, že je to vše jen vztáhnuto k upkeepu, ne k pořizovací ceně!

===== RESULT ======

GERMÁN (bez podpor)
* nejlepší útok jízdou si germán drží po celý věk - Teuton jezdec má skvělé parametry jak v ceně, tak v upkeepu
* German trenuje strasne rychle oproti ostaním (tohle si zaslouzi zvyraznit, protoze kdyz vidim, jak nekde necha komplet army a za chvilku ma zase dotrenovany, tak se na to se svyma rimanama nemuzu divat )
* na obranu proti jízdě si celý věk drží jen oštěpaře
* v počátku věku má suverénně nejlepší útoky a to jak pěchotou, tak jízdou
* postupem času, kdy začíná záležet spíš na upkeepu než na ceně, je třeba přejít v pěchotě z pálkaře na sekerníka - tím se bohužel stává germán v pěším útoku z hlediska kvality nejhorší
* je velmi zranitelný proti pěším útokům - drží si na obranu rovněž oštěpaře, ale má velmi nekvalitní parametry /srovnání jízdy a pěchoty v útoku/

ŘÍMAN (bez podpor)
* na začátku věku je jeho valutou jen praetorián - toho si drží po celý věk na obranu proti pěchotě
* pěší útok vede na imperiánech po celý věk - ale z počátku věku to je (ve srovnání s Galy a Germány) nejhorší pěší jednotka, její síla se projevuje až na konci věku
* na začátku se v jízdě víc vyplácí vyrábět Imperatorisy než Caesarisy
* v pozdější části věku je třeba Imperatorisy vyměnit za Caesarisy
* je velmi zranitelný proti útokům jízdou - na obranu drží legionáře
/srovnání jízdy a pěchoty v útoku/

GAL (bez podpor)
* v obraně drží falangu po celý věk - dosahuje výborných parametrů, není tak dobrá jako praetorián (oštěpař) v boji proti pěchotě (jízdě), ale dosahuje až 90% jejich kvality a je univerzální
* v jízdě se víc vyplácí vyrábět blesky než haeduány
* v pozdější fázi věku je třeba blesky vyměnit za haeduány
* nemá přirozenou slabinu - malinko radši na něj vést útok pěšky než na koních, ale skutečně jen malinko, není to slabina - cena za to je, že nemá žádnou elitníjednotku v řazení podle parametrů

OBRANA (obecně)
* je velmi důležité obranu kombinovat z více národů
* pokud by každý hrál jen za sebe, bez vzájemné pomoci, tak jsou na tom nejlépe galové... římani jsou příliš zranitelní jízdou, germáni zase pěchotou
* ve všech fázích hry je nejlepší obrana poskládaná pouze z těchto dvou jednotek; praetorián a oštěpař - zajišťuje to nejlepší a nejefektivnější obranu, jaké lze na serveru dosáhnout (pokud je čas tam tyto pomalé jednotky dostat)
* pokud v alianci chybí římani/germáni je nejlepší alternace za oštěpaře falanga a za praetoriána buď falanga nebo druidí jezdec, v závislosti na tom, jestli je začátek, nebo konec věku

ÚTOK (obecně)
* je třeba zvolit, zda je lépe útočit pěšky nebo v jízdě - volba na základě infiltrace špionů, pokud není, tak na základně obráncova národa
* útok v jízdě má nejlepší vždy germán, začátkem věku je druhý říman a třetí germán, později je to obráceně
* útok v pěchotě na začátku věku má nejlepší germán, druhý je gal a třetí říman, v pozdější fázi je pořadí obráceně (nejlepší říman, nejhorší germán)

JEDNOTKY&POPIS (kdy a co dělat při válce) - pohled z hlediska kvality a ceny, neřeší úplný počátek, kdy ještě není vše vynalezeno)

ŘÍMAN

- legionář - vyrábět pouze na obranu proti jízdě, nevyrábět pokud jsou zajištěni spojenci z řad galů či germánů
- praetorián - vyrábět 24 hodin denně a zásobovat jimi co nejvíce spojenců, co jsou ochotni za ně zaplatit, nejefektivnější, nejlevnější a nejlepší obranná jednotka proti pěchotě
- imperián - v téhle jednotce vést všechny pěší útoky - z počátku věku přenechávat útoky v pěšácích germánům a galům, později všude zasazovat pěší úder jako první
- Equites Imperatoris - na začátku dělat jízdu jen v těchto jednotkách, při útoku nechat útočit germána jako prvního, sám jít jako druhý
- Equites Caesaris - později přejít na tuto jízdu, ale útočit s ní až jako poslední ze všech národů (není moc efektivní)

GAL
- phalanx - univerzální obranná jednotka, rozhodně vyrábět v hojné míře - je otázka, jestli v pozdější fázi nepoužít raději jezdecké jednotky, jsou efektivnější... (v obraně proti jízdě a pěchotě to je hodně slušná dvojka za oštěpařem a praetoriánem)
- šermíř - pěší jednotky vést pouze v šermířích, ve všech fázích věku jako dvojka (nejprve po germánovi, později po římanovi)
- Theutates Blesk - na začátku dělat jízdu jen v těchto jednotkách, avšak útočit jízdou jako poslední ze všech
- Druid jezdec - používat na rychlou operativní obranu proti pěchotě a POZOR - v pozdější fázi je efektivnější na obranu proti pěchotě než falanga! (dobrá alternativa pro praetoriána v obraně na posílání spojencům)
- Haeduan - na tuto jízdu později přejít z Bleska a útočit s ní jako druhý po germánovi a POZOR - v pozdější fázi je efektivnější na obranu proti jízdě než falanga! (dobrá alternativa pro oštěpaře v obraně na posílání spojencům)

GERMÁN
- pálkař - na počátku věku hojně vyrábět a útočit s nimi
- oštěpař - vyrábět 24 hodin denně a zásobotvat jimi co nejvíce spojenců, co jsou ochotni za ně zaplatit, nejefektivnější, nejlevnější a nejlepší obranná jednotka proti jízdě
- sekerník - později na ně přejít z pálkařů, ale útočit s nimi až jako poslední ze všech národů (není tak efektivní)
- rytíř - vyrábět pouze na obranu proti pěchotě, nevyrábět pokud jsou zajištěni spojenci z řad galů či germánů
- teuton jezdec - v této jednotce vést všechny jezdecké útoky jako první ze všech národů ve všech fázích věku - nejlepší jízda

vytvořill: Myyo