Návod na výpočet produkce obilí a pár strategií
Předpokládáme, že máme klasickou vesnici 4-4-4-6 a v ní všechna pole na lvl 10 a k vesnici jednu obilnou oázu 25 procent
Základní produkce
Pole lvl 10 = 200
Bonusy - vzdy se berou z toho zakladu (tj pro pole lvl 10 je to 200)
Mlyn lvl 5 = bonus 25 % = 200*0,25 = 50
Pekarna lvl 5 = bonus 25 % = 200*0,25 = 50
Oáza = 200*0,25 = 50
(pokud jich máte víc, tak dam dejte jiný číslo podle toho, jakej máte celkovej bonus k produkci díky oázám)
Celková prodkce jednoho pole i s bonusama
Jednoduše se vše výše uvedený sečte
pole zaklad + mlyn + pekarna + oazy =
= 200 + 50 + 50 + 50 = 350
Produkce celé vsi
Předchozí vynásobíme počtem polí (uvažujeme 6 polí, ale pro crop je to 9 nebo 15 polí podle toho, kderej máte)
350 * 6 = 2100
Bonus za zlatky
Bonus za zlatky se dává až k tomuto konečnýmu číslu
Konečná produkce je v našem případě teda klasické vsi s 6to polema a jednou single crop oázou s bonusem za zlatky 25%
2100 * 1,25 = 2625
Tohle je obecnej návod, pokud máte jinou ves, tak akorát změníte čísla - tj. počet polí, oázy nebo zlatky (minimálně bonus na zlatky je v podstatě nutnost)
*************************************************************
Příklady - klasika 4-4-4-6;, pole, mlyn, pekarna lvl 10
bez oáz, bez zlatek
( 200 + 50 + 50 ) * 6 = 1800
1x single crop oáza (bonus 25%), zlatky
[ ( 200 + 50 + 50 + 50) * 6 ] * 1,25 = 2625
3x double crop oáza (bonus 150 %), zlatky
[ ( 200 + 50 + 50 + 300) * 6 ] * 1,25 = 4500
*************************************************************
Příklady - Multicrop 3-3-3-9; pole, mlýn i pekárna lvl 5
Bez oáz, bez zlatek
(200+50+50)*9=2700
1x single crop oáza (bonus 25%), zlatky
[ ( 200 + 50 + 50 + 50) * 9 ] * 1,25 = 3938
3x double crop oáza (bonus 150%), zlatky
[ ( 200 + 50 + 50 + 300) * 9 ] * 1,25 = 6750
*************************************************************
Příklady Multicrop MC 1-1-1-15; pole, mlýn i pekárna lvl 5
bez oáz, bez zlatek
(200+50+50)*15=4500
tady se dostáváme na úroveň klasiky, když máte plný bonusy
(což s největší pravděpodobností nikdo mít nebude
I tak je ale varianta MC asi lepší, proč, to vysvětlím dál
1 x single double oáza (bonus 25%), zlatky
[ ( 200 + 50 + 50 + 50) * 15 ] * 1,25 = 6562
3x double crop oáza (bonus 150%), zlatky
[ ( 200 + 50 + 50 + 300) * 15 ] * 1,25 = 11250
*************************************************************
Rozdíly mezi hlavníma vesnicema pokud je tato v klasice, v mini nebo multicropu se zvětšujou v absolutních číslech pokud k tomu máte oázy a / nebo používáte zlatky. Co se týče klasiky s plnýma bonusama a MC komplet bez, tak číslama to vychází stejně, ale s MC je menší pravděpodobnost, že vám to nekdo vykatuje do death cropu (tj, že nemáte žádný pole ani hlavní budovu, tím pádem nemůžete bourat ani stavět a jste nahraní jak Baťa s dřevákama). Ikdyž pro klasiku mluví aspoň nějaká produkce, která se však postupem času stavá dost nedůležitou.
Proto pokud i mate ve stavajici hlavni vesnici trebas i vylevelovany doly na hezkej level, tak na to moc nehledte a pokud je potencial cropu vetsi, tak to tam prehodte. Znam pripady, kteri prehazovali hlavni vesnici, kdyz meli vsechno na minimalne 15 a bili se do hlavy, ze to neudelali driv.
Co se týče polí, tak s příbývajíccíma levelama jste si asi všimli, že začínají být dost drahý. Časem na to potřebujete další sklady, protože například čísla pro pole lvl 17 jsou už fakt docela psycho:
256190 | 329385 | 256190 | 73195 | 2 | 123:21:30
Na pole lvl 16 jsou potřeba 3 sklady, na lvl 16 je to už 5 a na lvl 18 je to 7 skladů. Tím pádem musíte bourat všechny ostatní budovy jako je pila, cihelna, slévárna, akademie, ambasáda, radnice, časem i kovárnu a zbrojírnu protože na to na všechno prostě jednoduše nemáte místo. Zbydou vám tam akorát budovy na trénování (kasárny, stáje, dílny), kameník (lze tady zbourat, ale silně nedoporučuju, jednou vám tam někdo najede a stavíte komplet znova), hromada skladů a sýpek, palác (velmi vhodné nechat všechny sloty volný a 3 vůdcema snižovat loajalitu a doklepávat od z vedlejšich vesnic), mlýn s pekárnou, hrdinský dvůr (nelze zbourat, protože jednou byste poslali hrdinu pryč a už byste ho nedostali zpátky, by by tam pouze jsou podpora), trh, kancl (někdo bourá i toto, ale to ne mi už nezdá) a hlavní budova.
Nakonec tabulka srovnání různých typů vesnic s různýma levelama polí s oázama nebo nez a zlatkama nebo bez. Čísla jsou zaorouhlený, aby tam nebyly žádný desetinný místa.
Vysvětlivky:
Základ - produkce pole bez jakýhkoliv bonusů
Mlyn a pekárna - bonus, kterej tyto dve budovy dávají
Oáza single crop - bonus oázy v absolutních číslech. Nula značí ves bez oázy
Zlatky - 1 značí, že člověk nemá bonus na obilí a 1,25 značí, že používá bonus k obilí za zlatky
1 pole - produkce jednoho pole i s bonusama (beze zlatek)
klasika, minicrop a multicrop - tyto 3 sloupky obsahují čísla obilné produkce při daných podmínkách (level pole, zlatky ano/ne a single oáza ano/ne)
3x double crop - kolik je bonus, pokud bychom měli ke vsi 3x 50 procent oázu, nula opět značí případ vsi bez oázy
klasika, minicrop a multicrop - tyto poslední tři slopky obsahují čísla obilné produkce za daných proměnných,
ale se třema double crop oázama
vytvořil: Myyo